Tarihçe

Bajaj Auto Limited her adımda yeni dönüm noktaları oluşturuyor.

  • 1945 - 1980
  • 1981 - 1990
  • 1991 - 2000
  • 2001 - 2010
  • 2011 - 2014

1945 - 1980

undefined

1945:

Bajaj Auto, 29 Kasım tarihinde Bachraj Trading Corporation Private Limited adıyla faaliyete başladı.

 

1948:

Vespa’dan ithal iki ve üç tekerli araç satışına başlandı.

 

1958:

Bachraj Trading Corporation Pvt Ltd., motorlu scooter ve otomatik çekçek üretimi için Hindistan hükümetine başvurdu.

 

1959:

İki ve üç tekerli araç üretimi için lisans alındı. Şirket ismi Bajaj Auto Private Ltd olarak değiştirildi.

 

1960:

Şirketin halka arzı gerçekleştirildi.

 

1969:

Şirket, 1 milyonuncu scooter’ını üretti.

 

1971:

Üç tekerli ürün taşıyıcısı lanse edildi.

Bajaj markası altında bağımsız üretime başlandı.

 

1972:

Bajaj Chetak scooter’ı lanse edildi.

 

1973:

Scooter ve üç tekerli araçların Nijerya, Bangladeş, Avustralya, Sudan, Bahreyn, Hong Kong ve Yemen’e ihracatı başlatıldı.

 

1974:

Endonezya’da scooter ve üç tekerli araçların üretimi için gerekli teknik bilginin oluşturulması için PT. Tunas Bekasi Motor Co. Jakarta ile iş birliği yapıldı.

Scooter’lar için Tayvan’da Paijifa Industrial Co  ile iş birliği yapıldı.

 

1977:

Arka motorlu otomatik çekçek lanse edildi. Mali yıl içerisinde 100.000 araç satıldı.

1981 - 1990

undefined

 1981:

Bajaj M-50 piyasaya sürüldü. 1,1 milyonun üzerinde motosiklet siparişi verildi.

 

1985:

Waluj’un açılış töreni, Hindistan’ın eski Cumhurbaşkanı Giani Zail Singh’in katılımıyla gerçekleştirildi. Fabrikada ticari amaçlı scooter’ların üretimine başlandı.

 

1986:

Bajaj M-80 lanse edildi. Mali yıl içerisinde 500.000 araç satışı yapıldı.

Kawasaki Heavy Industries ile iş birliği yapılarak ‘Kawasaki Bajaj KB-100’ 100 cc motosikletinin ticari amaçlı üretimine başlandı.

 

1989:

50 cc (Bajaj Sunny) ve 150 cc (Bajaj Legend) scooter’ları geliştirildi.

1991 - 2000

undefined

 

1991:

Kawasaki Bajaj 45 Champion motosikleti lanse edildi.

 

1995:

20 Mart 1995 tarihinde BVQI’dan ISO-9001 sertifikasyonu alındı.

Üç tekerli araçlar için dizel motorları geliştirilmesi adına Kubota of Japan ile, vitessiz scooter ve motorlu bisiklet geliştirilmesi için de Tokyo R&D ile anlaşmalar imzalandı.

 

1997:

Kawasaki Bajaj Boxer ve RE dizel otomatik çekçek lanse edildi.

 

1998:

Şirketin Chakan’da yer alan 3. üretim fabrikasında üretime başlandı.

Yeni 4 zamanlı motosiklet Boxer lanse edildi.

Hindistan’ın ilk 4 zamanlı scooter’ı ‘Bajaj Legend’ ile yeni 2 zamanlı ve gelişmiş 5 kapılı motorlu scooter’ı ‘Bravo’ lanse edildi.

 

1999:

CNG RE otomatik çekçek üretimine başlandı.

Enerji ihtiyacını karşılamak üzere toplam 900 milyon Rs’lik maliyeti bulunan 56 rüzgar türbinli Windmill projesine başlandı.

 

2000:

Boxer’ın güncellemeleri lanse edildi.

2001 - 2010

undefined

2001:

Premium bisiklet segmentinde ‘Pulsar’ ve ‘Eliminator’ adlı en yeni ürünler lanse edildi.

Motosiklet ihracatı başlatıldı.

 

2002:

Boxer AR, Boxer CT ve K-Tech motoru lanse edildi.

 

2003:

Pulsar 150 ve Pulsar 180 varyantları, yeni Dijital Çift Yakıt Enjeksiyonlu Buji Ateşleme (DTS-i) teknolojisiyle lanse edildi.

Dizel arka motorlu ürün taşıyıcı - GC 1000 lanse edildi.

Arka Motorlu AR 4s LPG lanse edildi.

 

2004:

Bajaj Discover DTS-i ve Bajaj CT100 piyasaya sürüldü.

Yeni marka kimliği ile yeni sembol, logo ve marka sloganı açıklandı.

ExhausTEC, alyaj tekerlekler ve Nitrox Gas Şok Emicili Pulsar 150 ve Pulsar 180 motosikletleri lanse edildi.

 

2005:

Bajaj Avenger DTS-i lanse edildi.

Boxer CT-100 motosikleti, ExhausTEC ve SNS süspansiyonlu olacak şekilde güncellendi.

Discover 110 lanse edildi.

 

2006:

Bajaj Platina motosikleti piyasaya sürüldü.

 

2007:

Bajaj Pulsar 220 ve Pulsar 200 cc DTS–i piyasaya sürüldü.

Uttarakhand Eyaleti’nin Pantnagar kasabasında, toplam 65 dönümlük arazi üzerinde Bajaj’ın 4. üretim fabrikası olan Pantnagar fabrikasının açılışı gerçekleştirildi.

Bajaj Holdings & Investment Ltd, Bajaj Auto Ltd’nin %100 sahibi olduğu bir iştirak olarak bünyeye dahil edildi.

 

2008:

Bir yılda yarım milyonun üzerinde motosiklet ihraç edildi.

Platina 125 DTSi lanse edildi.

Hollanda’da yer alan Bajaj Auto International Holdings BV, tamamına sahip olunan bir iştirak olarak bünyeye dahil edildi.

Avusturya’da yer alan KTM Power Sports AG’nin ana sermaye hisselerinin elde edilmesi için yatırım yapıldı.

 

2009:

Pulsar 135 ile Pulsar 150 ve 180’nin güncellemeleri piyasaya sürüldü.

 

2010:

Discover 150, Pulsar 220 F, Pulsar 180 UG, Pulsar 150 UG ve Pulsar 135 LS ile Discover DTSi piyasaya sürüldü.

2011 - 2014

undefined

2010:

Discover 125, Discover 150, Avenger 220 DTSi ve KTM Duke 125 piyasaya sürüldü.

 

2011:

Bir yılda bir milyonun üzerinde motosiklet ihraç edildi.

Pulsar 200 NS, KTM 200, BM 150 (Afrika) ve BM 100 piyasaya sürüldü.

 

2012:

Endonezya’da dağıtım için Japon Kawasaki şirketiyle iş birliği yapıldı.

 

2013:

Discover 125 ST, Discover 100 T, KTM Duke 125 ve Duke 200 piyasaya sürüldü.

 

2014:

Discover 150 S ve 150 F piyasaya sürüldü.